zondag 16 augustus 2015

Nieuw schooljaar


Na een heerlijke zomervakantie ben ik weer helemaal klaar om morgen te starten in groep 2. Wat zie je in mijn lokaal aan vouwwerk? Ik heb drie schilderijtjes gemaakt om de hal een beetje op te fleuren. 
Bij ons op school werken we met bepaalde kleuren voor de dagen. Ieder schooljaar maak ik hiervoor iets nieuws. Dit jaar start ik met het thema "Rupsje Nooitgenoeg". Daarvoor heb ik deze rups gevouwen. Als routine zingen we hier het lied bij "Luister goed, ik heb een vraag, wat voor dag is het vandaag.....". De kinderen kunnen hier zien dat maandag bijvoorbeeld de rode dag is. De weektaak die ze op maandag maken, kleuren ze rood.
Vorig jaar heb ik een rijtje met huizen gevouwen. Aan het aantal ramen kunnen de kinderen zien hoe vaak ze naar school moeten.
In de eerste schoolweek maak ik ook meestal een verjaardagskalender. Ik heb het hoofd en het uiteinde van de rups gemaakt en de kinderen vouwen allemaal een element waar hun verjaardag en naam op staat. Het resultaat volgt spoedig.
Ik wens jullie langs deze weg ook allemaal een goed schooljaar toe.
 
 
 
  
 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten